lördag 25 april 2009

Glassigt värre


Foto: Enmilsten

Att gå ut och cykla kan varit dagens bästa beslut, men mobilen i cykelkorgen så kunde jag nynna lite på trallvänlig musik och fotografera samtidigt som jag trampade mig över hällarna. Det är en del snack om att stället ska bli bebyggt nu, den som sätter ett enda spadtag i dess jord kommer få spö på ett eller annat sätt.

Men det var inte alls mycket folk ute, i stort sett bara växjöbor och engelsmän vandrade på kullerstenarna i stan. Jag har nu dragit slutsatssen att alla ligger sjuka och inte orkar hitta på något. Dock så befann sig som tur var Jacob och Viktor ifrån klassen på fotbollsplanen i Vibble så jag fick träffa någon annan än familjen idag. 

Och nästa lördag bjuder glasscaféet innanför österport på glass, jag tänker vara där i tid. Tänker ni?

0 Kommentar(er):