fredag 24 april 2009

Dagens sociala festprisse


Foto: Enmilsten

Vem är Amanda Björklund? Jo, hon är en otrevlig tjej i min klass som tvingar mig att blogga om henne. Nej jag bara skojar, men hon vill iallafall att jag ska blogga om henne så jag gör det nu. Men om man nu seriöst ska förklara vem hon är så är meningen "Social festprisse som alltid står i täten när något ska ske" jävligt bra beskrivande. Hon hjälte till jättemycket med klassfesten vi hade på påsklovet och hennes pappa Olle blev nyligen vän med mig på Facebook.

Gustav som sitter till vänster om mig beskriver Amanda med en lätt suck och fortsätter på sitt arbete om kommunikation, jag citarar hur det låter just nu. "Vad är detta för helvetes jävla bögsida, för fan?" Ja, men Gustav gillar Amanda, det gör faktiskt de flesta då hon är en vanlig svensk blond tjej som går i åttan på södervärnsskolan i Visby på ön Gotland i Sverige.

En låt som är lite som Amanda, The Smiths med "Girlfriend in a coma". Trots det är hon ett stort fan av Westlife.

0 Kommentar(er):