onsdag 22 april 2009

Årets enda viktiga bloggtips

Foto: Montage med bilder ifrån Apple/PSL/Stereogum/The Hood Internet av Enmilsten

Gun Outfit, Pink Mountaintops, Papercuts, Tin Birds, King Khan and the Shrines och Dead Prez är band som jag laddat ner via dessa musikbloggar som nätet erbjuder. Stereogum och The Hood Internet är min räddning då det alltid finns en ny låt att ta hem och bli inspirerad av. Sen får man massor av nya influenser och erfarenheter att ha med sig när man sedan ska sammanfatta sig i ett musik-cv. Att jag bara idag lyssnat in nio nya inte så etablerade artister och band (så vitt jag vet) är verkligen positivt. Sen att det får mig att vilja importera samtliga av deras album löjligt dyrt ifrån USA är en annan sak.

Om ni också vill dela denna glädje så gör ett dagligt besök genom att följa de länkade bloggarna och ta hem musiken de presenterar, och läs deras texter som på något sätt är en del av hela grejen då man lär sig lite kuriosa. Ett annat alternativ för alla som inte tål engelska är PSL. Till sist så komemr kvällens stora avslöjande för er som inte följer min Twitter och Facebook. Jag har nu köpt en Ipod som kan vara i min hand på fredag om jag har väldigt mycket tur. Inget, och jag menar inget kan förstöra mitt humör just nu!

0 Kommentar(er):