fredag 20 mars 2009

Öppet brev till Miss Li

Photo Tomas Klovenborg
Foto: Tomas Klovenborg

Jag hatar dig Linda, hur dålig du än är på att ta kritik och hur duktig du än må vara så hatar jag dig mer än allt just nu. "I heard of a girl" kan vara det sämsta du någonsin gjort, en låt som i all evighet komemr ha svartat ner din själ. Jag hyllar allt ifrån din självutlämnade "Miss Li" till hitarna "Oh boy" och "Ba ba ba", Jag avgudar "High on you" och "Come over to my place" för ingen har gjort så mycket bra cabaré-inspirerad jazzig folkpop som du.

Den här låten du nu gjort är, förlåt att jag säger det men utan att överdriva så fel på alla sätt och vis. Den saknar allt som din musik hade, inte ens den vilda och otämjade rösten finns kvar. Jag vet inte vad du gjort eller vem på ditt skivbolag som tvingat på dig det här men jag är besviken, djupt besviken.

Kvällens Spotify-lista: Rest in peace Miss Li

0 Kommentar(er):