måndag 30 mars 2009

Kvällens hyllning

Foto: Spotify

Jag älskar Spotify och det är ingen hemlighet. Att kunna lyssna på musik fritt och lagligt är något av det bästa som har hänt världen på länge. Trots hackare som brutit kopieringskyddet och fått tag i lösenord så tror jag hur starkt som helst på det här företaget. Idioter som girigt försöker komma på nya sätt att kringgå programmet och få sin musik olagligt får jobba bäst det vill, Spotify har ett koncept som fungerar i längden då det inte finns några begränsnignar inom streamingtjänsten.

Sedan ryktet om att man så småningom ska kunna köpa låtar direkt i programmet är för mig ofattbart, de som jobbar inom teknisk utveckling måste verkligen vara ett par flitiga rackare. Även när fildelningen tar över står jag med cd-skivan i högsta hugg och ber min bön. "Spotify is dead, long live Spotify!"

0 Kommentar(er):