torsdag 26 mars 2009

Klagan

Två dagar kvar till helgen, idag är det den jävligaste dagen på hela veckan. Det är inte precis någon hemlighet att starta med idrott och gå ända till halv fyra med slöjd som sista lektion inte är någon höjdare, och när vi även har prov i grekisk mytologi idag så blir alltig bara värre. Men när dagen är över så går man hem och tänker på att sen kommer fredag, den sista skoldagen innan helgen. Och i detta fell den sista skoldagen före den sista skolveckan innan påsklovet. Lät det där lite krånligt? det ska det göra.


Jag satt igår på gården och klagade över hur fullbokad jag är, för jag ska vara ensam hemma, jobba på wisby strand, sova, äta godis, blogga, lyssna på skivor och klaga på mitt schema där jag inte får in någonting mer. Det kanske inte låter lika roligt här, men läs allt igen och ha med någon sorts ironi i orden så kanske det slinker ner.

0 Kommentar(er):