torsdag 12 mars 2009

Grannyra

En av mina grannar har dött, så det är en självklar sorg för hela kvarteret. Eftersom man ibland gör lite tabbar när man skriver så ville jag hålla på det här, men man ska inte gömma tragedier och stänga in tråkiga händelser. Tala ut och glömma är väl vad som gäller. Vi får hoppas att denna kommer till en bättre plats.

Jag skrev igår att det inte är kul att vara min granne, och det där var en väldigt allvarlig och absolut inte särskillt skojfrisk anledning. Men ska vi dra till med något roligt så kan jag påminna er om att det faktiskt finns en friggebod med högtalare på min tomt. Det låter en del emellanåt, och ligger vinden rätt så hör man glasklart vad jag lyssnar på. Sen att folk flyttar och har sig här är väl lite smått tråkigt, men det kan man väl leva med.

Foto: Enmilsten

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Vet du att jag fattade det där med din granne och att du förmodligen skrålar en del från din "snickarboa". Kram A.