söndag 22 mars 2009

Gamla nyheter

Min mormors första dator, meningen som bara rullar på tungan när man säger det. I vilket fall har jag nu uppdaterat så hon kan använda Internet explorer 8 och läsa min blogg (Hej mormor Inger!). Det var väl mer så att jag snabbt och oförståligt pekade på enkla saker och visade youtube för henne. Men det är faktiskt riktigt roligt när man tänker efter och inser att många aldrig har haft en dator, de växer inte upp med prylarna så som vi gör och därmed så vet de inte hur man gör. Jag tycker det är extremt häftigt, så när jag blir gammal så ska jag skaffa någon modern sak som inte finns just nu.


Men om vi reser tillbaka i tiden så hittar vi något som faktiskt inte finns idag, något vi inte kan förstå oss på hur mycket vi än försöker. Billie Holiday som tragiskt dog när inget sjukhus ville ta emot henne. Men hennes musik lever vidare.


0 Kommentar(er):