torsdag 26 mars 2009

Bullshit!

Tack, tack så jävla mycket! Ett av mina och pappas gemensamma intressen är att gå på bio. Ikväll gick vi och såg "watchmen" som tydligen skulle vara bra. Två timmar och fyrtio minuter handlingslöst våld, brutala mord, blod, sex, övernaturligt blåa psykon och maskerade freaks. Förlåt att jag säger det, men att rädda miljarder genom att offra miljoner, stoppa krig och rädda mänskligheten känns så otroligt uttjatat just nu att jag vill spy. Dessutom har de nu associerat Lenard Cohens "Halelujah" med mjukporr så att man aldrig mer kan tänka på något annat än sex i ett rymdskepp när man hör den låten, jag hatar verkligen den filmen just nu.


Men vad var bra? Förtexterna, den snygga tekniken när de spelade in, de fula splatt-ljuden när det kom blod som skapade en sorts humor ingen förstod och självklart skurkens snygga lya på antaktis där han genomförde sin onda plan att rädda mänskligheten genom att offra den. Jag säger bara en sak, bullshit, bullshit, bullshit! Nu ska jag sova och fundera på hur jag kan pressa ut den sista skiten ur filmen tills imorgon. Men när vi ändå snackar skit, IKEA ska tydligen börja sälja bilar. Jag brukar gå på mycket, men jag tror det här kan vara årets drygaste och mest påkostade aprilskämt någonsin.   

Grov i munnen ikväll? Förlåt, men ja tyvärr.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Tur i oturen jag inte visste vilken film ni skull gå och se. Hade jag vetat hade ni inte varit på den filmen..