måndag 23 februari 2009

Vem ska vara först med skivan?

Foto: Sony Music

Snart spelar klassen sista matchen om de inte går vidare i cupen. Men jag sitter här hemma långt bort ifrån svett och bollar för att sortera bilderna jag tog där samt ta del av dagens pressreleaser. För en gång skull så har det matats ut en massa härlig läsning som jag tänkte dra lite snabbt.  

Luger presenterar ännu ett spelningsdatum för Glasvegas som förutom två besök i Göteborg och ett på Debaser intar Cirkus i Stockholm den tredje maj. Delar av bandet gjorde en akustisk spelning förra året som var precis som skivan hyllad av i stort sett alla. Vi kan nog vänta oss en del jullåtar ifrån deras EP som är så smart gjorda att man inte bara kan lyssna på dem i juletid.  

Som vi alla vet så släpper Kevin sin skiva på onsdag, men redan nu släpps den andra singeln  "Street lights" som är en försmak på skivan "The beginning". Själva pressreleasen är rätt ointressant, men Sony har däremot skickat med hela tre pressbilder så det bara är att välja och vraka. EMI skickar idag ut ännu mer reklam inför Depeache mode, tredje i ordningen faktiskt. Det kommer nu alltså en delux version av skivan cirka en månad efter första släppet av "Sounds of the universe". Nu är frågan om man ska vara först med skivan, eller invänta alla bonusar, remixer och demo-låtar.  

Katy Perry har spelat på Nalen, jag var inte där men efter erfarenheter så vet jag med mig att hon inte har världen pang-röst. Så jag utgår ifrån att man inte missade något speciellt. Gillade dock skivan av en outrundlig anledning, kanske bra att jag skärpt mig lite i betygsättningen när det gäller skivrecensioner iår.  

0 Kommentar(er):