måndag 23 februari 2009

Alla eldsjälar som gjort annat än film

Heath Ledger hyllas, och han hyllas igen, sen får han pris och någon annan hyllar honom. Okej, visst har han gjort bra roller och filmer, men han har väl inte precis räddat världen? Det dör föräldrar som försöker skydda sina barn från faror, de dör människor som betytt mycket för stora utsatta grupper världen över. Så visst, hylla Heath Ledger men tänk samtidigt på alla eldsjälar som gjort annat än film.  


Det var en låten åsikt jag bara kände att jag vill få ur mig, för om tjugo minuter tar jag bussen till stan och ska fotografera mina klass när de spelar fotboll. Visserligen så kan jag inte tömma mina kamera eftersom datorn vägrar men det ska nog gå bra. Fotbollen de sla sparka på ingår i Krullis cup som jag tror är Gotlands största fotbollsturninering för ungdomar om jag är helt på det säkra, jag vet faktiskt inte så mycket mer än att det är folk som ska spela fotboll idag.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Fel. Krullis Cup är varken den största fotbollsturneringen eller fútsalturneringen (som det faktiskt är) för ungdomar. Största fútsalturneringen på Gotland för enbart ungdomar heter "ICA KIK-Cup" och i den så tog vi (FC Gute) brons i serien med lag som är ett år äldre. Största fotbollsturneringen på Gotland för ungdomar, som du skrev istället för fútsalturnering, är "Young Baltic Cup" och ordnas av FC Gute. Mer info om den finns på http://www.fcgute.se/ eller tryck på mitt namn. Var bara tvungen att leka besservisser Emil ;)