fredag 13 februari 2009

Psyk, psyk och psyk! (Djärvhet)

Nu är jag djärv, jag tänker utmana ödet och göra två stora utflykter ikväll. Förutom att besöka gården för en myskväll så ska jag mitt i åka till Wisby Strand för att lyssna en bit på Anna. Det är ett stort steg och en risk nu under fredag den trettonde, men jag tar den bara för att vara flexibel och göra allt medan jag kan.


Och nu en sak som jag inte förtstår, Liza Marklund skrev en bok hon sa var en sann berättelse, men nu säger man att det bara är baserat på en sann historia och hela jävla bloggvärlden blossar upp precis som när det är ändringar i avlyssningslagar, melodifestivalregler och när någon spelar in en cover av Britney Spears "Womanizer". Själv fattar jag inte vad det påverkar världen för att en författare tänjt på sanningen lite grann, om hon nu har det. Visst, några kanske har blivit lurade på pengar för de köpt den efter att de hört att det är en sann historia osv. Men gå och be om pengarna tillbaka så är det över sen, herregud! Det finns inget som är så tråkigt som när man bråkar om en boks sanningsfaktor före om man ska ge mer bistånd och stryka skulderna som ligger på den tredje världen.   

Hittade en technolåt som jag blev lite förtjust i, mest för att den gick på ZTV för kanske ett halvår sen och har inte kunnat komma på vem som gjort den så jag gått och nynnat på den enkla "melodin". John Dahlbäck med "Blink" är sjukt skön och kvällens "psykdigg" hur konstigt det än låter.


1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Ja, ditt nya efternamn bör nu vara Djärvheden!
Men vad spelar det för roll när du kanske ändå får natta på lassis/PoK A.