tisdag 17 februari 2009

Fördomarna och gangstar

Ordet "bögmodebloggar" infanns i mitt liv idag, jag tänker inte berätta var, när eller hur jag fick höra det. Jag vill bara fastställa att det finns homofobiska rasistiska idioter ute i världen som inte har någon respekt i verkliga livet eller på nätet. Jag vill inte uppmana till våld eller annat onödigt, men en respektfull reflexmässig och känsloladdad höger skulle inte sitta allt för fel när man träffar på en sådan idiot. Tycker bara det är tråkigt med alla dessa fördomar som att killar inte kan blogga eller att mörkhyad automatiskt är ganster och lite lägre värd. Jag säger inte att det är så, men fördomarna finns.


Men om vi skiter i alla tråkigheter och inte fokuserar på TPB-rättegången så är detta en vanlig skitdag. Pappa kommer in med melodifestivalbiljetter, skivor och stör mig på alla sätt och vis. Eftersom han läser det här så kanske han kan förstå att jag är trött, sur och osocial när jag efter nio timmar hemifrån inte orkar höra en enda röst fråga mig någonting.

Ska snart iväg igen, sen så är det hem sova och hoppas att jag vaknar lite gladare imorgon. Appropå schlagern som jag nämde ovan så berättar idolerna Erik, Mattias och Danny att de alla var sängvätare när de var små, (jag läste självklart fel till början och fick fram en helt annan meing som väckte mässor av tankar) vilket är väl en rätt modig sak att säga sådär, eller? I vilket fall så tror jag på gullungarna på lördag, går det soom det brukar så kommer jag säkert springa på Danny när vi far till Leksand i helgen. Och så är trummisen i schlager-rockarna H.E.A.T. utsedd till den hetaste av honom och Måns Zelmerlöv, grattis.  

0 Kommentar(er):