onsdag 18 februari 2009

Om man gjorde verklighet av Disneychannel-Brandy

Jag ska gå på en festival, med en mobilblogg i högsta hugg så ska jag frossa i bra artister i minst två dagar (om inte mer). Hittade nyss en riktigt tidig festival som är redan i slutet på maj. Siestafestivalen i Skåne pågår mellan den tjugoåttone och trettionde maj och har fått inbokat bland annat Anna Ternheim, Nordpolen, Fatboy, Frida Hyvönen och sist men inte minst Placebo. Jag har aldrig hört talas om festivalen, men får man så bra band i tre dagar för sexhundra kronor så är det faktiskt en synd att inte gå. Borlänge hade drygt dubbla priset, men den festivalen håller dock på dubbelt så länge och längre in på sommaren.


Allt detta upptäckte jag för att jag kom tidigare hem idag och hann läsa en notis på Aftonbladet innan dem hamnar under massa annat skvaller.  En annan bra sak är just att jag är hemma tidigt, lyckades komma på tanken att vi skulle övertala våran svenskalärare om att få beting för att slippa en två timmar lång håltimme så vi kunde åka hem istället, och det gjorde vi. Så den här dagen i stort sett fulländad. Efter regn kommer faktiskt solsken.

Dagens "badgirl" är med all självklarhet Jenny Petterson även kallad Velvet som fick nys om att en norsk grupp hade exakt samma namn som henne i den norska schalgerfinalen och krävt att de ska byta namn, vilket de gjorde. Det är nästan lite respekt det, men påminner en del om Brandy i teveprogrammet "Brandy och herr Morris" på Disneychannel.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Du har verkligen missat något om du aldrig varit på S!esta tidigare.