måndag 19 januari 2009

Är jag dum i huvudet nu?

Jag är bortskämd, okej! Tidigare idag så var jag lite sugen på ett nytt inköp av en dator, och jag bor ändå i ett hus med datorer i överflöd. Jag fantiserade lite hur det skulle med en Mac och vad jag skulle kunna göra. Funderade rent av att kolla på blocket. För en stund sen så dog min dator, den dammade igen och jag fick mer lust än någonsin att kolla på annonser.


Men det löste sig, så nu sitter jag här med min gamla, tråkiga, alltid likadana dator som troligen kommer fyllas med damm snart igen. Den tar plats och låter som en jag vet inte vad. Jag ber om ursäkt men jag hatar datorer och att min är som den är. Jag är just nu så upprörd på insidan att jag har öppnat ett antal flikar om Mac och hur mycket en Mac mini kan tänkas kosta, även blocket lockar somsagt väldigt mycket. Vi gör helt enkelt så här, om någon är intresserad av min dumburk mot alla odds så låter jag bli ett teckan att den ska säljas och så köper jag en bärbar plus extern hårdisk och sånt skit, må guds vilja råda!

Sen vill jag även göra en rättelse, pappa är för första gången någonsin inte på idrottsgalan och gör efterfesten. Men jag sitter ändå hemma och ruttnar, så det gjorde inte så mycket skillnad. Jag är fortfarande arg över att datorer är som dem är, dyra, klumpiga och ett helvete rent ut sagt.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Jag har en gammal Mac mini du kan få köpa.
Använd 10 gånger. :-)
& Jag var på idrottsgalan!
Du missade inget.
/Danne