onsdag 28 januari 2009

Morgonstund har tankar i mund

Nu har jag missat bussen igen. Men om man vaknar sju minuter över sju och gör allt man kan för att klä på sig, borsta tänderna och göra sig iordning så man ska hinna iväg men inser att man inte gör det då man placerar skon på första foten, då är man väl värd att få skjuts?


Men helst av allt vill jag egentligen bara vara hemma och ta det lungt, är ganska trött på vardagen och allt runt omkring den. Allt folk, alla vanor och scheman som aldrig ändrar sig borde få en riktig make over, då menar jag inte att jag vill byta ut alla jag känner, men träffa vissa mer eller mindre kanske. För det känns som om man gjort det här nu.

Drömma kan man alltid, för min onsdag ser ut precis som alltid med spanska, so, fysik, lunch, musik och svenska. Jag funderar på om man skulle välja en dag i veckan då man råpluggar allt man lärt sig under lektionerna just den dagen och blir något av ett underbarn på just de ämnena, så får man ut något positivt av just den dagen.

0 Kommentar(er):