onsdag 21 januari 2009

Förkärlek och Pete Doherty

Foto: EMI

Pete Doherty släpper nytt album, efter diverse skämt om polisen och ett uppträdande på hultsfred så är han tillbaka med "Grace/Wastelands" den elfte mars, jag som redan har ett fullspäckat albumschema med massvis av inköp komner antigen få bli tvungen att välja eller helt enkelt hoppas på att berömmelsen kommer och skivbolagen som packar på mig all den här informationen faktiskt skickar ett exemplar så jag kan spara några slantar. Iallafall så återfinns det mäktiga låt-titlar på skivan som ger en rysningar. "Sheepskin tearaway", "Salome" och singeln "Last of the english roses" är titlar som jag redan fått en förkärlek till. Hur som helst, riktigt häftigt.

I biovärlden så var allt frid och fröjd, jag hade en glad inställning till ungefär alla filmer jag såg. Nu bryter man ner lugnet med listan över årets sämsta filmer. "Mamma mia" återfinns precis som den läskigt fula "The love guru". Annars så känns listan rätt tunn och extremt tom på spännande nyheter. Men en lista för 2008 är en lista för 2008 och måste då läsas, kommenteras och glömmas.

Kvällens stora erkännande blir att jag faktiskt inte riktigt har koll på all gammal musik. Jag vill gärna men är född i helt fel tidsålder för att kunna vara helt insatt. Så just nu pluggar jag den gamla popgrupper ifrån sextio- och sjuttiotalet och artister som gjort solokarriärer efter uppbrottet. Även döda klassiker samt lite motown. Markus larsson har för övrigt en bra krönika om Obama och motown som ni kan läsa här.  

0 Kommentar(er):