söndag 14 december 2008

Vi är inte bättre än Bush

Att skriva en recension så här på söndag kväll blev lite väl tufft, Men jag kan sammanfatta projektet The Firemans album "Electic arguments" för er som är lite nyfikna.


Paul Mccartney och Youth har återigen slagit sig samman för att skapa något unikt, och de har de lyckats med. Med något som ibland på något sätt kan ha en svag paralell till U2 och riktigt catchiga slingor som i "Higway" och löjligt mysiga "Two magpies". Ska du bara ha tag i en låt så är det dock "Travelling light" som gäller. Gör er själva en tjänst och köp den.

Och kvällens stora nyhet är väl att George Bush har blivit attackerad av en journalist som kastade en sko under en presskonferens. Han svarar lite fyndigt att det var en storlek fyrtiofyra. Men det här förstår jag inte riktigt, att vi inte inser ansvaret av en hel värld och hur svårt det kan vara. Vi ska bara välja vem som ska ha hand om allting och sen så efter fyra år slänger vi skor på den stackars gubben.

Jag tror aldrig att jag skulle klara av ett sådant ansvar, inte ens Mona Sahlin, kungen eller Johan Palm skulle palla trycket. Nej, inte ens du din lille besserwisser som läser min blogg. Jag tycker itne Busch gjorde helt rätt i alla lägen, men det kunde ha varit värre?

0 Kommentar(er):