måndag 8 december 2008

Vi hade iallafall popcorn...

Igår kväll var det biokväll och man skulle se "vi hade iallafall tur med vädret, igen!". Och det var väl okej, men allt annat än fulländat.


Det var flera gånger under filmen som perfekta och självklara humoristiska scener skulle kunnat uppstå, som när husvagnstokiga Görsta ska parkera sin husbil på en camping och inte kör in i flaggstången. Eller när de står och kissar vid en bro och inte en enda båt passerar. Dock kompenseras dessa misstag lite av den allt för roliga och urblåsta dotters dotters pojkvännen (vad han nu hette har jag totalt glömt bort) som aldrig kunde vara tyst. Hans förvirrande blick och helt oförståliga sammanbrott mot slutet går inte att sätta pris på.

Har idag svängt förbi rocks för att inhandla Paul Mccartneys projekt "The Fireman" och en julskiva till pappa, lyssnar igenom den nu och kanske rent av kan recensera den ikväll. Appropå musik så har jag lustigt nog två Spotify-inbjudningar helt utan någon som helst anledning som jag måste bli av med. Dock tror jag inte jag har tillräckligt många läsare för att tävla ut dem. Vad gör jag?

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

ger en till mig :P