tisdag 23 december 2008

Kalle anka, aliens och systemkameror

Keanu Reeves spelar alien och inte Tom Cruise som jag skrev för ett par dagar sen. Tack till pappa för att han spontant kom på det igår istället för att skriva det på min blogg när han direkt såg att jag hade fel, jag uppskattar det.



Foto: Enmilsten

Utöver alla dessa namn så är de jul imorgon och allting hemma hos oss görs idag. Det städas, pyntas, fixas, görs pepparkakshus, bråkas, tas kort och hela julgrejen. Pappa som för första gången någonsin verkar använda sin kamera på riktigt har nu tagit lite bilder, jag kanske låter lite bortskämd nu men jag är riktigt avundsjuk på den kameran. Men jag överlever och är nöjd med min kompakta.

Sen så är det dags att förbereda sig för årets största och mest påtryckande tradition. Kalle ankas julafton klockan tre är något som en tredjedel av svenska folket inte kan missa. Om man inte ser på Kalle så brukar man åka på ett antal "va!?" runt jultid. Som en enda stor tvångstanke så sätter man sig framför teven för att plåga sig genom samma gamla program om och om igen. Arne Weise som är julvärdarnas julvärd har utalat sig och sagt att man kanske borde se över programmet om tittatantalet hamnar under miljonen. Jag säger bara en sak med ett smil, som om det skull hända?

0 Kommentar(er):