måndag 29 december 2008

Gott nytt år i förskott!

Sitter och försöker klura ut någon sorts julklappsjakt. Inte av någon speciell anledning egentligen, det blev bara någon sorts utmaning som jag blev tvungen att lösa. Jag vet att det handlar om jul, sill, mat och nyckelord. (Visst är jag löjlig?)


Idag är en rätt lugn dag i ungefär tre timmar till. Sen så ska det samlas folk borta på fritidsgården för en nyårsmiddag. Vi blir runt tjugo personer som ska äta fläskfilé med potatisgratäng, ha allmänt roligt och faktiskt fuska och ringa in det nya året redan inatt. Det blir det närmaste jag får komma ett tolvslag iår känns det som. Jag ska ju som tidigare berättat spela skivor på Wisby Strands nyårsfirande. Det går dock ingen nöd på mig som faktiskt är i den åldern då man inte kan fira på riktigt med vänner (Det finns alltid någon förälder som inte vill att man håller på med raketer) och att vara hemma med familj och familjevänner känns lite mossigt.

Och för en gångs skull så är jag faktiskt hemma själv! Familjen har på något sätt börjat återvända till vardagen, och eremit som jag är så tycker jag det är riktigt skönt med lite lugn och ro ifrån smaskande munnar, tjat och familjetvistar. Sen så vill jag hylla dagens skönaste hjärtesång, jag har detta lilla underverk som ringsingnal. Lyssna in Broder Daniels "Burn heart burn"

0 Kommentar(er):