tisdag 30 december 2008

Ett asgarv som räcker länge!

Jag tror aldrig jag sett en bättre barnfilm! Så otroligt rolig och med ett parti som jag faktiskt kände att jag kunde ha gråtit till. Jag sitter faktiskt fortfarande och ler när jag tänker på "Madagaskar 2".


Att den så plötsligt börjar med en flashback på Lejonet Alex ungdom och hans pappa ger någon sorts feeling av vad som kommer hända när de plötsligt sitter i den hemsnickrade pingvinplanet som ska ta dem hem till New York. När man får se den klassiska stolta ledarfadern som mist sin son, när man får se honom återförenas med ett hopp som återigen krossas och känslorna bara flyger omkring. Det är underbart.

Och något av det roligaste jag någonsin sett är nog när Alex genomför en viss dans för människor och allting är riktigt party och glatt. Då han bara voltar i slowmotion medans alla håller på i sitt normala tempo och NÅGON frågar "Hur gör han det där!?". Det var så hysteriskt kul att jag bara inte kunde hålla mig till ett enkelt bioskratt. Även när Flodhästen Gloria möter den fetaste och "najsaste" av alla flodhäster är en scen som kommer dominera under mina "Youtube"-besök. Jag har ingen som helst koll på hur bra animerad den är och hur många gånger vi sett det här förut, men jag älskar "Madagaskar 2" och den blir aldrig tråkig.


0 Kommentar(er):