tisdag 16 december 2008

Bisarr tisdag

Man kan inte lita på något eller något för den delen heller. Skånes mark skakar, cykelhjul tappar luft och folk halklar på klätterställningar. Och allt det här passar in på min dag, lite bisarrt va?


Men det är så här att jag vaknade i morse, min radio hade stått på hela natten så man fick någon sorts kick. Men självklart så somnade man om och fick stressa, som vanligt. Jag började cykla och kom till slut fram till min vanliga skola med vanliga människor och vanliga lektioner. Samtidigt pågår ett stort jordskalv nere i Skåne, något som vi gotlänningar inte har en aning om medans det direkt blivit en stor nyhet på webben.

Mitt i allt ovetande så genomled jag ännu en skoldag och förflyttade mig till Wisby FM och deras nya lokal mitt i innerstaden, hur mysigt som helt och man vill inte gå därifrån. Hela fyra timmar live därifrån på fredag, då snckar vi mys på hög nivå. Missa inte min show "Pop-Påsen" ikväll klockan nitton. Och ja, det är nitton och inget annat från och med nu.

När det äntligen var dags att cykla genom kylan för att lämna lite pengar så har mitt bakre cykelhjul blivit tömt på luft, om någon gjort det medvetet eller om det handlaro m otur vet jag inte. Dock är det väldigt jobbigt då man måste rigna hem, slita mamma ifrån allting och låta henne hämta mig med en lillebror som jag bara så där får veta har slagit huvudet när han ramlat från klätterställningen i skolan. Att jag är fjorton år, utan ben brott eller värre skador och aldrig behövt åka ambulans känns väldigt bra med tanke på vilken otur man kan ha. 

För er som är oroliga åsk an jag berätta att min lillebror Casper inte har skadat sig särskillt allvarligt, det handlar om en bula i bakhuvudet.

0 Kommentar(er):