lördag 22 november 2008

"Got it?"

"Sista 4 låtarna är kass? vilken sten har du legat gömd under? oj dom 4 sista lät inte som Nickelback då måste dom vara dåliga ha ha". En kommentar från en anonym person som jag självklart ska svara på.


Jag har aldrig påstått att de sista fyra låtarna inte låter som Guns N' Roses. Eftersom jag knappt har någon erfarenhet av deras musik så vet jag knappt hur deras sound ser ut. 

Det är helt enkelt så att dessa låtar inte har det krutet, den blandningen av musikalsika kemikalier som behövs för att få ihop en bra låt. när dem skrevs så känns det helt enkelt som att Axl Rose inte riktigt förstod vad han höll på med. Got it?

Tillbaka då till verkligheten där jag spelat lite musik för en grupp andraklassare, mysigt att få sätta rosa helikopte på repeat och latja lite med alla möjliga låtar som passar in under kategorin hits for kids. Förresten, är det någon annan än jag som insett att Christina Aguileras låt "Keeps gettin' better" låter precis som Britneys "Radar" och Amy diamonds "Thank you"?

0 Kommentar(er):