tisdag 11 november 2008

Klargöranden

Nu ska Emil reda upp röran han skapat i sin egna bloggosfär. Det har varit en skumpig vecka med framtidssnack och FRA och fildelningsfrågor.


Jag har inga problem med att gå till skolan och tycker inte heller att man borde skippa den.
Men, som jag sa till min so-lärare Hedvig idag så får Etik/Moral-blocket dela på en månad tillsammans med massmedia medans man ägnar två månader åt att studera en historisk händelse.
Och sen att biologin känns otroligt oviktig och jag hellre har ett extra pass svenska som man knappt märker av på schemat iår är en åsitk jag håller fast vid.

Jag är emot alla former av illegal nedladdning, D.v.s. att man tar ett verk och inte betalar för det.
Hur man kan få det till något positivt kan jag fan i mig inte förstå, någon får gärna förklara det.
Sen mitt uttalande om att låta FRA vara så är det så att ifall man inte är brottslig så är det ingen som checkar igenom alla dina uppgifter och kartlägger det du gör. Det ligger bara i en databas och samlar damm.

Är allt på det klara nu?

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

"ifall man inte är brottslig så är det ingen som checkar igenom alla dina uppgifter och kartlägger det du gör. Det ligger bara i en databas och samlar damm."

Så länge inte FRA övervakar just dig eller mig är det alltså ok att vi genomför en historisk maktförskjutning och maktkoncentration där staten får tillgång till alla medborgares kommunikation? Lyft blicken litet. Har vi inget att lära av IB-affären?