fredag 14 november 2008

Kan Mojje bli folklig?

Foto: Peter Knutson

Nu har man tydligen släppt. vilka som ska med på årets "diggiloo"-turne, Linda Bengtzing, Brolle och Mojje är några av dem som ska med.  Och Mojje, som i somras körde ett par låtar före giget i öster gravar här på Gotland och bor cirka tio meter ifrån mig. Att han ska vara med förstår jag inte fullt ut.

Morgan eller Mojje som de flesta känner honom är en trubadur med sin "Var ligger landet där man böjer bananerna" och sitt krulliga hår. Sen då? Nej, jag vet inte hur kändis man behöver vara för att vara med. Men kvalitén är det dock inget fel på. Pure humor på scen kan jag nog lova.

Och har ännu en gång köpt skivor, det är riktigt farligt det där med höst, deppresion och så.
Dock är jag ovanligt glad och musiksugen så det handlar snarare om det. Någon som kan ge mig lite  sorg?

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Oki, Dannes pappa avled i går och det är bara så sorgligt som det kan bli, så nu fick du en dust sorg!