måndag 1 september 2008

Vem ska jag skylla på?

När saker går på tok så är det i stort sett någon som bär skulden för det.
Idag slutade jag innan två och hade tid att ta mig till Wisby FM. Dock var det stängt nu.
Jag har knappt någon tid i veckan att vara där, och när jag väl har det så är det stängt. Om vi då följer Hedvigs råd som man hör på so:n gång på gång,
analysera, hitta orsaker och konsekvenser.
Orsaken till att jag knappt har tid till Wisby FM är att jag slutar väldigt sent. Och så stänger de väldigt tidigt. Konsekvensen av det blir att jag inte kan göra radioshow och jag förlorar en aktivitet. Det är väl rätt enkelt? Men varför slutar jag sent, och varför stänger de tidigt?
Komunnen, de har inte tillräckligt med pengar att betala lärare så att fler elever får dela på färre lärare. De kan inte heller ge bidrag till Wisby FM som faktiskt är kultur och ger ungdomar chansen att lära sig ett yrke.
När vi ändå pratar pengar så kanske det är dax för en form av revolt på skolan. Vi är utan spelrum (vår motsvarighet till skolgård) och vissa grönsaker, tillbehör, m.m. har blivigt borttaget från matsalen.
Jag skulle gärna sitta och klaga helt utan anledning, men jag ska affischera inför Amanda Jenssen.

0 Kommentar(er):