fredag 26 september 2008

Nu ska kommunen få höra!


Jag hade tänkt att skriva något posetivt om min klas och dess sammanhållning idag. Men det får vänta. För nu har jag fått nog av de här pengaproblemen. Här står det om det nya förslaget att dra in bussiga kortet på Gotland. 


Det handlar mycket om pengar just nu, och det finns massor av saker som drabbas av det.
Skolmaten, de äldre, underhållet av allmänna och statliga platser. Och så snart ungdomarnas bussresor. Och jag kan hålla med, det är nästan så att snorungarna ska ha det, men bara nästan.
Vi är riktigt otrevliga på bussarna ibland, och tar upp onödig plats. 

Men varför inte låta ungdomarna köpa ett årskort till ett förmånligt pris om de vill ha ett? Då lär de vara lite, lite mer försiktigare. Sen har vi sjuksköterskorna, låt de få mer pengar och dra in lite från kostymnissarnas löner OCH de möten, konferenser och kickoffer som brukar kosta en hel del. (Socialdemokraterna hade en för en ruskigt ful  summa för ett par år sen)

Har jag inte redan sagt allt det här? Jo, men vi måste upprepa, tjata och hacka på politikerna tills dem fattar. Vi behöver inga pengar till sport-evenemang eller kulturella utställningar m.m.
Vi behöver allting till att komplettera sjukhus, förbättra skolan och satsa på miljön.

0 Kommentar(er):