lördag 27 september 2008

Lördagens höjdpunkt!

Nu när mitt internet fungerar någolunda så man kan besöka sidor utan att det tar hela dagen så hittade jag den mest skrattretande artikeln på länge. Aftonbladet skriver om Media Markts kupp att köpa sina konkurrenters tv-apparater och sen sälja till sina kunder. Hurvida man kan göra det ska jag lämna åt sidan. För det finns något ritkigt roligt här.


Elgiganten ger igen och skickar ut foton från kuppen, dock förstår jag inte riktigt varför.
Om jag säljer t.ex. äpplen på en marknad för kanske 20 kronor kilot. Efter ett par dagar på marknaden skulle frukten börja bli ful och jag skulle få sänka priset och till slut  få slänga det som är kvar.

Och nu när Elgiganten säljer tv-apparater och alla köps upp direkt, till priset de ligger på innan de börjar bli omoderna och de får rea ut dem till löjliga priser. Så borde inte elgiganten tacka Media Markt för pengarna och gå vidare?

Jag kanske bara tänker konstigt, men jag fattar inte vad som är felet i det här?

0 Kommentar(er):