onsdag 10 september 2008

Historian om sanden..

För att göra en kort historia lång, jag skaffade den, tappade bort den. Jag letade över hela hotellet, även på rummet. glömde mina slitna foppa-tofflor och gick barfota på den ojämna marken. Köpte en flaska vatten för 30 cent och började dricka samtidigt som jag började gå mot stranden.

Tog några steg, drack vatten, tog några steg, drack vatten osv.
Nere på stranden var det mörkt, tog lite kort. Böjde mig ner och tog lite sand i min vattenflaska som varit tom. Upprepade ett par gånger.

Nu har jag babblat om en flaska sand som ingen bryr sig om, förutom Kjell.
Det är nämligen han som ska ha den.
Han samlar ju på sand från hela världen, så på fredag får han ett tillskott till son samling.

Insåg förövrigt nyss att jag flyger på den 11 september, håll tummarna för att jag överlever.
Eller inte om ni känner för det.

Nu kör de The Cardigans hit "Lovefool" på scenen, måste dit och kolla!

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Haha! Men när jag åkte till Turkiet för 2 år sen så åkte vi på Fredag den 13....Då var jag rädd!