torsdag 18 september 2008

För fet för idol?

Friluftslivet är över och man är åter hemma i stugan. Efter ett varmt bad så stack jag upp till affären och inhandlade världens godispåse. Så här på efterhand kändes det som jag köpte lite för mycket, eftersom jag är en småätare och inte frossare och då har halva påsen kvar.

Håller på att gå igenom idol-avsnitten jag missat och ska sen försöka jobba på mitt so-arbete. Det ska vara färdigt på måndag näst-nästa vecka.

Men appropå idol så blev jag så där svenskt upprörd, då hela folket går till attack mot han, hon eller den för att han, hon eller den har sagt något olämligt och så det vara en äkta svensk omröstning när de som är missnöjda deltar och resten knappt lägger märke till den.

Andreas Carlsson i idol juryn hade en kommentar efter kocken alexanders audition. "Du måste bli av med några kilon".
Och för oss som lever i ett anorexia-samhälle där allt fler hoppar över måltider och dör av självsvält. Alexander kanske tog det med ro, men det är väl ändå dumt att med det indirekt säga att du är för fet för att bli en idol.

0 Kommentar(er):