tisdag 19 augusti 2008

SO är jättekul..

Men kan man inte få för mycket av det goda? Trots att Oskar är tillbaka, Caffis har blivit inrett på ett stilrent sätt med mcdonalds-möbler och man har fått träffa alla roliga människor så kändes den här dagen som en ren mardröm.

Mitt schema är fullspäckat med onödigt lång-korta raster som kommer sluta med meningslös väntan och lektioner som kommer reta gallfeber på mig. Jag har so varje dag. sammanlagt 4 timmar. Den sammanlagda tiden av kärnämnerna svenska, matte och engelska ligger på 5 timmar. Jag vet inte vad läroplanen säger, men jag är nästan hundra procent säker att den inte säger det här.

Nytt på schemat är hemkunskapen och elevens val som jag i början trodde kunde bli mångfaldstid. Dock är det inte möjligt eftersom skolan har lagt ner gruppen p.g.a. resurser (pengar) och tid. No:n är även uppdelad i en kemi/biologi och en teknik/fysik för att vi ska kunna inrikta oss lite mer och för att det blir lättare med provsättningen.

Sammanfattningsvis så suger mitt nya schema. Jag har knappt någon tid över till Radion, vilket är riktigt sorgligt. Alla förslag till hur jag löser det (förutom dem från Jacob) är välkomna.
Men om ett par veckor får jag nog ihop det, dock så börjar simningen vid den tidpunkten.
3 träningar i veckan borde räcka för att bräcka min fritid åter igen.

0 Kommentar(er):