onsdag 20 augusti 2008

När vi ändå håller på..


Det behövdes inte lång tid efter skolstarten för att jag skulle börja gnälla på allt och alla.
Just nu sitter jag och irriterar mig på den där solen som ligger precis i rätt läge för att blända mig. Och så är jag så otroligt trött det här smaskandet, sörplandet och smackandet vid matbordet. Jag gör det säkert själv, men jag måste bara få ut det här.


Man samlas för mat överallt, hemma, skolan, på fritidsgården, lägret osv.
Och det är alltid likadant, någon sörplar på soppan, pappa suger i sig pastan med ett dammsugarljud. Jag är själv sämst på att dricka ur flaskor och burkar.

Och vad ska man göra när någon är sådär högljud?
Ska man på något sätt be honom/henne att sluta låta?
Eller kanske äta upp snabbt och gå?
Man skulle dock faktiskt kunna upplysa alla om att det är väldigt irriterande för en att lyssna
på alla "mat-ljud" och sen låta de sitta och tänka efter före varje tugga.

Det här är en rätt meningslös och dum disskution, men jag ville bara få ur det så jag kan släppa det, och för hoppningsvis kanske höra lite mindre smackande vid bordet.


/Emil

0 Kommentar(er):