torsdag 7 februari 2008

Råttan, kinesen och souveniren.

Idag är det firardags! Det säljs fyverkerier i minimarten, hotellet har eldshow, musiker m.m.
Och vad firar vi?
Jo det är det kinesiska nyåret idag och råttans år är kommen!
Och vi ska självklart totaldissa det och äta på en mysig resturang längs med stranden.
Igår proppade jag i mig någon kyckling med cocosmjölk och curry. Den var tillräckligt stark för att dölja cocosmjölksmaken, så den var helt okej.
Vi var i byn bansaladan (där är namnet!) Och appropå bansaladan så är det snart souvenirshopping dags. Lämna gjärna en kommentar med vad du vill ha så ska jag försöka få hem det. (gäller ej thailändska tjejer och opium)

/Emil

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Du har tydligen fått Å Ä och Ö!!

Läs min blogg:

http://jaccoappo.blogg.se

tryck på mitt "Komentar namn"!