lördag 2 februari 2008

LP Flashback...

Att vara sjuk har sina fördelar och nackdelar.
Du kan sova ut, slipper skolan och kan se på film.
Men du mår illa, kan knappt äta och tål inte ljud och ljus.
Men det bästa är att man upptäcker ås mcyket nytt som man aldrig hinner med.
Igår satte jag mig ner efter att ha spytt och pillat i mig lite ris för att försöka se på TV.
Då hittade jag hela vännerboxen stående i hyllan, eftersom jag kunde behöva ett skratt så satte jag igång en dvd och började se. Efter 4 avsnitt tog det slut och jag blev direkt förvånad för att enligt dvdfodralet skulle det vara 8 avsnitt på dvd:n.
Jag kollade då cd 2 i fodralet som också bara innehåll avsnitt. alltså var säsong 1 nu 8 avsnitt kort.
Då hittar jag en text, den texten var märkligare än hela bibeln. "Turn the cd to watch the other episodes."
Det var genialiskt!
Att vända på en dvd är nog det bästa man någonsin kommit på.
Tycker det är otroligt nog att man lyckats trycka in en film på ena sidan av en plast bit, att man nu lyckats det med båda är otroligt.
Jag hoppas att fler kommer tänka i dehär banorna,

det är både praktiskt och miljövänligt.. ;)

Länge leve LP:n!

/Emil

0 Kommentar(er):