söndag 15 november 2009

Kopplingar till schlagerns svarta får

Okej, om åtta timmar ska jag vara i stan. Då ska jag hämta en tröja, sätta upp affischer på två skolor, och sedan börja fotografera volleybollturneringen samtidigt som jag måste hålla mig uppdaterad om vilka lektioner som kommer gå bort under dagen. Med tanke på att vi är tre stycken så skulle jag tippa på att det inte är någon idé att ha varisig fysik eller kemi. Spanskan, engelskan och idrotten är redan inställda. Då återstår bara matten på slutet av dagen som hela klassen ska vara med på. Det låter som att man inte kommer behöva göra så mycket. Men reklam är i alla fall morgondagens mål, alla ska förstå att något är på gång.

Just nu så sitter jag och försöker hitta en skiva som passar mitt humör, vilket inte går så bra då mitt manodepressiva beteende säger ifrån. Kent, Hassle, MGMT och Urmas Plant har försökt stilla min hunger, men helt utan resultat. Jag sitter bara och diggar utan att egentligen gilla det, bra musik i fel läge typ. Apropå Kent så har de fått sin dubbeletta, både singel- och albumlistan. Jag går vidare och berättar att längre ner på listan så kan man hitta "Tuna 350" som är en låt gjord av enbart Martin Sköld. Den ska då vara en liten hyllning till hemstaden Eskilstuna. Men varför är den instrumental? Då lyssnar jag hellre på Nanne Grönwall med "Otacksamhet", bättre än denna elektronikskit jag hört och den där "Idol"-alfen. "Ge mig chips och en cocosboll", kan det vara årets textrad?

0 Kommentar(er):