fredag 16 oktober 2009

Inget planerat, bara bestämt

Så här känns det alltså att vara ledig, men glömmer nästan känslan efter ett antal dagar av hjärntvättande arbete. Men jag ska ioförsig inte klaga då jag haft det väldigt slappt och lyxigt i två veckor, nu väntar dock en helg full av arbete i form av musikhantering hockey, innebandy och även massinhägning av jackor. Jag ska passa på att ta tag i den lediga tiden av idag som jag har och göra det bästa av den. Köpa frallor och lyssna på Little Boots känns som ett bra val för den med hunger och behov av popig underhållning. Jag är fascinerad av den moderna elektropopen som på något sätt kom strax före våran svenska motsvarighet Name The Pet. Anvisningarna till Kylie Minouges stil är halvt sanna men den egna touchen är det som verkligen gör en skillnad. Jag gillar också att hon är lite besatt av trianglar när det gäller de visuella parterna av ett artisteri, jag gilalr nämligen också trianglar. Mest tack vare Fever Ray faktiskt.

Kents nya musikvideo till "Töntarna" är här, jag förmodar att det är den med de handikappade barnen ifrån särskolan bandet skulle samarbeta med. Har jag fel nu så kan jag verka väldigt fördomsfull, men det är speglat som om de har något fysiskt eller mentalt handikapp. Jag har inga direkta värderingar att lägga i videon, funderar bara på varför en videoedit där man klipper ihop låten till tre minuter inte var påtänkt och genomförd. Det är fortfarande på tok för segt och grått i slutändan, det jag hört av låten "2000" verkar dock mycket mer i min smak.

Jag kanske verkar väldigt negativ till Kent just nu, men det är faktiskt bara så att jag har något emot denna sega kolabit kallad "Töntarna" då man kunde tajtat ihop vokalerna och slutat upprepa allt så jävla mycket. Jag hinner fan skriva en halv bok medan låten ekat ut i tystnaden.

0 Kommentar(er):