fredag 11 september 2009

FRE-DAGS-MYYYYYYYYYS!

Idag handlar det bara om Pro Logic, då Johan igår kväll hjälpte mig att installera det på min dator så ska jag nu tillbringa hela eftermiddagen ute i friggeboden. Med mig så har jag en flaska melon-sweeitecider, något av det godaste jag någonsin druckit ifrån Stockmos. Mer än så lär jag inte få uppleva idag, man är rätt mör efter den allra sista timmen på fredagarna. Jag vet inte hur men det är iallafall inte ett dugg kul med en timmes spanska då Åsa är lika pigg och glad som butter i "Snövit och de sju dvärgarna". Jag har också fått den nya landsplågan "Fredagsmys" på hjärnan, en låt som vi inte kommer glömma innan julen är här.

Det allra äckligaste är att den finns på Spotify, något som fått mig att trilla av stolen. Ni kan lyssna själva här, det är inte klokt hur man fått in strax över två minuters hjärnmos i den tjänsten. Problemet är att jag inte har några argument för varför den skulle vara farlig, för det är liksom bara en låt. Men om vi väntar till sådär någon gång i oktober när en hypnotisk signal följer med reklamen och någon elak människa förslavar världens befolkning med att trycka i dem hjärntvättande chips för att sedan låta de göra något skurkaktigt. Då kommer jag vara hjälten som inte brydde mig och som då tillsammans med mina vän med potatisallergi måste rädda världen själva.

Det skulle faktiskt kunna bli en riktigt klyshig film, någon som vill finansiera min idé?

0 Kommentar(er):