torsdag 27 augusti 2009

Himmelskt och rörigt


Jag vet inte om ni hört Sound Of Arrows förut, om inte så rekommenderar jag en heldag med deras Myspace och andra sidor där man lyckats streama deras musik. Att köpa deras enda EP och singel är lika självklart som att himlen är blå, eller i deras fall lila. Jag är totalt kär i den indieanda som duon med sin Pet Shop Boys-pop sprider över internet, de har redan samarbetat med Name The Pet och Jonathan Johansson och siktar högre. "Into the clouds" är deras senaste lilla melodi och jag blir äcklad av hur vacker den är rent visuellt. "M.A.G.I.C." släpptes redan i januari, men nu sitter jag här och diggar sönder gruppen som snart måste få sitt enorma genombrott.

Världens största eloge till världens skönaste grupp, som förövrigt ledde mig in på Jonathan Johansson och hans minst sagt intressanta singer/songwriter-musik där man knappt hör hans ylande och gnällande i visorna. Jag lyssnar på "En hand i himelen" som är hans senaste album och där även titelspåret blivit remixat av Sound Of Arrows. Det är lite läskigt hur man kan knyta musiker till andra musiker, allt har just nu med himlen att göra. Som Parken sjunger, "Åt helvete med himlen".

0 Kommentar(er):