måndag 22 juni 2009

Vissa behöver inte (för andra gör)

Sitter och planerar inför morgondagens inspelning, vill egentligen passa på att sända live så här under sommaren men vet inte riktigt hur jag ska få ihop det då problem som är ekonomiska, tidsmässiga och rent praktiska hopar sig i en stor klump. Jag pratar för tillfället om WisbyFM som är den lokala kanalen jag använder mig av för att senare kunna klättra vidare. Egentligen så suger det är man inte har alla resurser och måste hålla tillbaka, men det är väl ändå bättre än inget? Jag ska iallafall spela lite sommarplågor utblandat med det senaste fynden på nätet och andra sköna sommarljud. Ni lyssnar väl klockan 19.00 imorgon? frekvensen är 89,2.


Och hittade precis en riktigt lustig sak, men det måste inledas med lite blurr omkring ämnet. För alla har fans, iallafall alla kända, artister, musiker, sportsmän (eller man kanske säger idrottare) osv. Vissa har fans som typ kan ta sönderpixlade bilder ifrån Google och göra en rätt enkel och ful video till favoritlåten och lägga upp på youtube som en liten tribute, andra har fans som kan sin sak. Lily Allen och hennes skivbolag behöver inte ens lägga pengar på att marknasföra och göra en video till sin singel "Fuck you" då ett fan gjort en eminent video som jag själv faktiskt funderar på hur man kan ha gjort den. Kolla bara in den nedan.

0 Kommentar(er):