söndag 28 juni 2009

Stranden, here I come!

Foto: Enmilsten

Jesper stack strax innan två, nu sitter jag ensam och försöker att inte spela datorspel fast jag gärna vill. Men måste sova då jag ska åka bil (Hörde ni det, inte cykla!) till Tofta någon gång på förmiddagen för drygt fem timmar i solen med massor av turisten. Det sägs också att Tofta Beach Club som ska vara det nya stället om man inte föredrar min hemmaplan Kallbadhuset, med stranden så har de helt klart en del fördelar. Men kollade nyss och Marmeladorkestern kommer tillbaka till Visby hamn den sjätte juli, och jag är troligen inte den enda som tycker att en sommar utan Marmeladorkestern inte är en riktig sommar. Laurent Wolf som är en dj/producent i mainstreamad världsklass kommer också att spela under en eftermiddag. För er som undrar så är det inte precis så att han ska stå och sjunga "No stress" rätt upp och ner, men det kanske var förstått ändå.

Men tillbaka till Tofta, har hört att min mattelärare Oskar ska vara där precis som hela Visby så det kan bli en trevlig eftermiddag i solen fast att jag och Jesper ska gömma oss i sanden och mest lyssna på musik och njuta av solen. Har fått låna hans "When i was born for the 7th time" med Cornershop. Av någon anledning så gillar han själv inte plattan så värst mycket, men jag störtdiggar den lite skönare indiestuket med en rytm som osar beach club på långa vägar. Har även varit olydig och köpt en skiva idag, men kollade mitt saldo efteråt och hade faktiskt mer pengar än jag trodde. Så har inget dåligt samvete över MGMT och deras hyllade "Oracular spectacular".

Notering: Varför skriver man aldrig ut när after beachen börjar, eller är det någon sorts allmänbildning att veta den exakta startpunkten?

0 Kommentar(er):