torsdag 25 juni 2009

Man gör allt för pengar

Foto: Enmilsten

Nu dalar det, ungefär som när man åker en berg-och-dalbana. Min mail har brutit ihop fullständigt och jag kan inte ens ta emot mail längre. Det betyder att jag inte har någon som helst aning om vad som händer ute i pressvärlden, allting faller isär på något sätt. Men jag har iallafall gjort ett kort dj-gig och fått femhundra kronor för det vilket jag tycker är väldigt skapligt, dock så gör jag gärna jobb som är lite mer uppstyrda och inte kräver att min pappa ska behöva komma som en räddare i nöden. Efter någon sorts miss i kommunikationen så blev jag idag mött av en vanlig mixer samt en dator, det krångliga var att jag hade tänkt spela skivor. Men det tog kanske fyrtio minuter och super-pappa löste allt som sagt, nu vill jag bara hitta ett eget DJ-jobb där jag får styra upp och ha kontakten.

För det är så att jag kunde klarat mig med min iPod och en linje ikväll, så otroligt enkelt är det att spela för folk mellan tio och typ sexton. De vill höra "Svennebanan", "Alla som inte dansar" och sen så vill några även höra gamla klassiker med Gyllende Tider men då buar killarna och dansar vidare efter att de ännu en gång föreslagit Maskinen. Tråkigt, tråkigt, tråkigt, men det är faktiskt ett jobb och då ska väl jag ta och göra det och inte bara tjafsa, eller?

Skitsamma för bortsett att jag kunde klarat mig på två Absolute Dance-samlingar så var det ett trevligt tidsfördriv då folk dansade och var glada. Men nästa gång så blir det en spelning för folk i rätt målgrupp, alla mellan arton och trettio får höra av sig då de verkligen kan lyssna på allt och variera sig totalt. Är ni äldre funkar det också men sålänge jag slipper köra alla moderna clubhits två gånger var så är jag egentligen nöjd.

0 Kommentar(er):