Foto: Enmilsten
Det är roligt när en rörelse ska ta en förlust, särskillt också när de frivilligt skriver en pressrelease för att sammanfatta till exempel ett evenemang. Luger, Live Nation och Stockholms stad har nu gjort ett utskick efter helgens Where The Action Is. Och det har både uppmärksammats i tidningar, på nätet, bloggar osv. att trots alla underbara akter så har värdet varit piss och biljettförsälningen extremt låg, vilket de försöker ta med godan ro. Följande textrader är för mig underhållning på riktigt. "I år sålde vi inte fullt så många biljetter som vi hade hoppats på och evenemanget går med förlust, men så är det ibland. Förra året sålde vi fler än beräknat. Som arrangör tar man alltid en risk. I år var vädergudarna på särskilt dåligt humör. Nästa år ska vi ta dom jävlarna."
Jag vill då tacka för den fina aktuppsättningen, allt jobb ni lägger ner på festivalen och att ni lovar att hålla regnet borta till nästa år då jag själv planerar att åka upp. Men att frivilligt bara skicka ut det här meddelandet helt utan tvång känns lite annorlunda, det är dock bra att kunna erkänna att det inte gått som man tänkt sig. Tycker även att det är lite roligt att jag satt på ett café en bit bort och åt en chokladboll medan Markus Krunegråd spelade i spöregnet.
0 Kommentar(er):
Skicka en kommentar