söndag 17 maj 2009

Ännu ett bevis på hur fildelningen skadar musiksskapandet

Idag ska jag skriva ett repotage, det är väl ungefär vad jag har planerat och hoppas innerligt att jag får hålla den planeringen, det känns som att jag kan behöva få det gjort så folk förstår att jag håller vad jag lovar. Appropå det så hade jag ganska rätt om Malena tror jag, jag är väl delvis glad och delvis besviken men det är bara en parantes så här på söndag morgon.


Har hittat ännu mer ny musik i formen av indierock. Le Savy Fav är ett New York band med franskt uttal som bildades år 1995 (Bara så ni vet så bildades alla bra indieband på nittiotalet.)  och är fortfarande aktiva då deras senaste album kom för två år sen. Men numera gör bandet musik för att överleva, i idiosykrasi så gör de mer mainstreamad och radioanpassad rock för att kunna få sina pengar. Bandet skyller en del på fildelningen, såklart.

Men gillar man Bloc Party och Enon så är detta ett rätt bra tidsfördriv för öronen. Själv behöver jag lite mer inlyssning för att förstå just Bloc Party, jag kan inte koppla technorocken.

0 Kommentar(er):