tisdag 21 april 2009

Livet är som att cykla, bokstavligen!

Foto: Enmilsten

Först går allting bra, det flyter liksom på. Jag vaknade imorse och hann till skolan där allt gick bra, ingenting gick fel och motvinden till skolan imorse var som bortglömd. Men sen tar jag cykeln iväg till WisbyFM, jag gör en sväng och cykeln blir vinkllat som ett gatuhörn och jag faller nästan ut på vägen där en bil tvärnitar och mina glasögon flyger. Allting klara sig och mina händer blev bara svårt uppskrapade.

Fortsättningsvis går det som det går på stationen där jag med god marginal hinner göra klart showen trots alla filer som skulle konverteras. Resultatet blev rätt bra när jag sitter och lyssnar just nu. Vinden hårdnar och det blev en pärs till Terra Nova och mötet jag skulle på som verkligen drog ut på tiden. Sedan blåser det hur mycket som helst och kedjan hoppas samtidigt som min telefon ger upp och jag måste ringa efter skjuts ifrån närmsta telefon. 

Nu är jag hemma, det var soppa till kvällsmat och det finns inget varmvatten. Pappa har då beslutat att vi ska se "The boat that rocked" på bio ikväll lägligt nog, och jag kan inte bestämma mig om den här dagen är piss eller duglig. Men nog om mig, hur har eran dag varit?

0 Kommentar(er):