måndag 20 april 2009

Förslag till alla som laddar ner

Foto: Enmilsten

Jag ska skriva lite om det här med nedladdning, fast det här går antagligen riktigt fort och är över innan ni hinner blinka. För om man har läst min Twitter nyligen så har jag skrivit att skivbutiken Dotshop.com ska lägga ner efter år av slit. Detta är enligt dem själva på grund av den ökande nerladdningen och att deras indenpendent och väldigt speciellt utvalda musik inte sålt så bra. Detta tycker jag är riktigt dåligt faktiskt, och jag brukar även koppla liknande fall som dessa att arbetslösheten kan öka något då ett antal butiker får stänga igen. Tänk hur många som skulle bli arbetslösa om man var tvugna att lägga ner CDON.

Fast eftersom det före likamedtecknet måste vara samma som det efter så har ett antal bittorrentsidor lagt ner nu efter Piratbay-domen. Alltså blir trycket på dem sidor som är kvar större. Antipiratbyrån har uttalat sig och tänker hålla mer koll på dem sidor som fortfarande existerar. Jag sitter och hoppar av glädje nu när jag också hör att Neil i Pet Shop Boys pratat med Sverige och uttalat sig positivt om såväl IPRED som Piratbay-domen.

Tycker ni jag är dum som håller mig kvar i gamla tankebanor där konservativa metoder används? Men då tycker jag att alla som laddar ner ska skaffa sig ett Itunes-konto och se hur enkelt det är att betala för exakt samma filer som man laddar ner. "Cut your hair, get a job and buy your own music punk!"

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Kan ju också bero på att den väldigt speciella utvalda musiken förmodligen suger och att ingen vill köpa den, och för att ingen har hört talas om dotshop.com. Kanske skulle vara bra med marknadsföring