lördag 18 april 2009

En fluga, men vänta med flugsmällaren

Foto: Omegle

Jag har hittat dagens roligaste pryl, "talk to strangers" är Omegles motto och går helt enkelt ut på att man slumpas in i en konversation med någon vid namn "Stranger". Detta är någon av de nyanlända personerna ifrån världen över och man har ingen aning om vem det kan vara förrän man frågat denna. 

Just när är det en enda chattfunktion, men tänk när detta blivit stort och man kan välja vilket land man till hör, kanske skaffa en gömd profil som man kan visa för den man chattar med när man känner för det men aldrig annars och kanske rent av det blir en sorts blinddating för vissa. Jag har testat och chattar just med någon ifrån Shanghai, tror jag vet vad jag ska göra när ingen har lust att sitta och skriva med mig på MSN.

Ni hittar Omegle här.

0 Kommentar(er):