lördag 18 april 2009

En lördag med nyttogöra


"Arkivbild" från sommaren 2008 Foto: Enmilsten


Ikväll börjar det stora arbetet, drygt tvåhundra album ska in i min dator. Efter att ha tömt hela datorn på musik och börjat om med ett annat program så ska det matas in skiva efter skiva så datorn kan ge ifrån sig det höga importeringssurret innan det är färdigt och nästa skiva ska in. Jag hoppas att Itunes iallfall kan namnge alla ljudfiler rätt. Det enda problemet jag har nu är alla albumomslag som jag bara kan få tag i om jag skaffar ett konto i Itunes store, självklart så måste man ha ett kort som tillhör mastercard eller liknande, och jag har då en ungdomsversion som tydligen inte duger.

Sen så är mormor och morfar på besök, de ska vara hemma med lillebrorsan och mig. Jag hade kunnat vara hemma med honom själv, men tror det blev något missförstånd när vi kommunicerade så det slutade så här. Mamma har köpt någon fruktläsk(?) som jag ska smaka, om ni vill hjälpa mig med skivorna, läsken och släkten så är ni välkomna förbi.

Och innan jag glömmer det, Metrics nya skiva släpps tidigast den tjugosjunde april och kostar självklart pengar som alla andra skivor, men jag tror personligen det kan bli en utav årets höjdare.

0 Kommentar(er):