söndag 29 mars 2009

Planerat och klart in i minsta detalj

Nu har jag faktiskt jobbat, klockan är tio (egentligen nio!) den här söndagkvällen och jag har precis som jag sagt tidigare idag börjat förbereda för våran klassfest. Nu sitter jag med ett Word-dokument som ska fyllas i med vem som kan när och om de kan fixa lokal, även en liten uträkning vad mat, snacks och läsk för hela kalaset kan kosta om man slår ut det på hela klassen. Japp, jag har minsann tänkt till och jag är stolt över det. 


Fast jag anar, någonstans i mitt bakhuvud vet jag att någon (förmodligen Jacob) kommer kritisera mitt förslag jag har lagt upp så jag får totalt frispel och ger upp. Men visst låter det rättvist om man tar den dag flest kan vara med på trots att kanske en eller två inte kan vara med?

1 Kommentar(er):

Marie sa...

Absolut, det brukar vara så man får göra. Alltid är det någon som inte kan och ska det stämma för alla så blir det aldrig av. Mer rättvist än så kan det inte bli..