torsdag 12 mars 2009

När skivan känns överflödig

Livemusik är fantastiskt, "Popcirkus" är ett måste för mig varje vecka och kommer jag över ett livalbum på Spotify så blir jag överlycklig. Artister som ändrat arrangemanget på sina låtar, gör andra låtar och på något sätt får det att låta unikt och underbart. Just nu diggar jag till Glasvegas akustiska spelning på O-baren i Stockholm, jag vet att jag tjatar om den men den är så otroligt mäktig och man blir gråtfärdig precis som alltid. På lördag blir det en sorts livemusik när schlagern är i finaletappen, det är inte samma sak men ändå. Jag har tagit mig tiden att leta upp vad som enligt mig är Spotifys bästa livespår från deras enorma bibliotek. Jag bjuder även på en exklusiv video från "Popcirkus" med Veronica Maggio och låten "Love lockdown"

Kvällens Spotify-lista: Det bästa ifrån livevärlden



1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Var finns låtarna från O-baren? Såg att man kunde lyssna på Spotify, men bara som premiummedlem. :/